Blog

Breed in beeld: de beste party-planning tips!

evenementenlocatie rotterdam

Sommige dingen in het leven moeten groots gevierd worden. De een houdt dingen liever wat kleiner, maar een ander wil het liefst zo groot mogelijk uitpakken. Het is alleen altijd de vraag hoé groot je het precies wil maken, en hoe je dat allemaal regelt zodat het precies zo wordt als jij het voor ogen had. Of het nou gaat om een bruiloft, een verjaardag feestje, een jubileum, babyshower of iets anders wat je te vieren hebt zoals een nieuwe baan, een nieuw huis of simpelweg het leven; iedere occasion vraagt om een andere aanpak. Het is dus lastig samenvatten, maar lees hier toch alvast alle essentials op een rij!

Stap 1: Kies een thema

Het kiezen van een thema maakt het een stuk makkelijker om alles voor een feestje te regelen, omdat je niet ieder klein dingetje apart moet kiezen. Een thema kun je op verschillende manieren interpreteren en tot uiting brengen. Neem bijvoorbeeld een kleur voor een bruiloft of jubileum, zodat de decoraties en aankleding makkelijk te kiezen zijn. Zo is de dresscode ook duidelijk voor iedereen, en staat alles mooi bij elkaar op de foto’s! Bij een verjaardagsfeestje, Halloween of een gewoon verkleedfeestje kun je als thema bijvoorbeeld de jaren ’80 doen, of iedereen laten komen als zijn jeugdheld.

Stap 2: Kies een locatie

Nadat je hebt bedacht hoe je wil dat het feestje eruit komt te zien, is de volgende vraag: waar ga je het houden? Een housewarming hou je natuurlijk logischerwijs in het nieuwe huis, en afhankelijk van de hoeveelheid gasten die uitgenodigd worden kan dit vaak ook met babyshowers en gewone huisfeestjes of verjaardagen. Maar bruiloften en jubilea of verjaardagen bij een mijlpaal vier je natuurlijk het liefst groots. En niet iedereen woont even groot, dus dan kan het handig zijn om een zaaltje af te huren! Ga op zoek naar een leuke evenementenlocatie Rotterdam. Zo hoef je je geen zorgen maken dat je huis een rotzooi wordt, en heb je meer mogelijkheden voor decoreren!

Stap 3: Kleed het aan!

Als je de grote lijnen hebt uitgezet, wordt het tijd voor het meer priegelige planwerk. De bloemen en de slingers uitkiezen, gasten tellen en de catering regelen. Het handigst is om een soort feestcommissie bij elkaar te verzamelen! Kies een paar van de belangrijkste gasten uit of degenen waarmee jij het het beste kan vinden en verdeel de taken. Zo gaat het allemaal een stuk sneller, hou je oog op organisatie en komt alles samen tot een mooi geheel!

Geef een antwoord